Programowanie III dla studiów s – laboratorium
Laboratorium – zajęcia odbywają się w oparciu o środowisko .NET.
Aplikacje tworzycie Państwo w oparciu o Microsoft Visual Studio do pobrania w ramach licencji studenckiej na Politechnice Opolskiej.
L.p.
|
Tematy zajęć laboratoryjnych – listy zadań |
1
|
Lista 1 (termin oddania zadań: 16/17.10) Podstawowe operacje oraz budowa inteligentnej ankiety.
|
2
|
Lista 2 (termin oddania zadań: 06/07.11) Problemy matematyczne
|
3
|
Lista 3 (termin oddania zadań: 20/21.11) Klasy, Konstruktory, Dziedziczenie
|
4
|
Lista 4 (termin oddania zadań: 04/05.12) Tablice jedno i wielowymiarowe.
|
5
|
Lista 5 (termin oddania zadań: 18/19.12) Blok try… catch…, Hierarchia wyjątków.
|
6
|
Lista 6 (termin oddania zadań: 08/09.01) Interfejsy i rzutowanie
|
7
|
Lista 7 (termin oddania zadań: 22/23.01) Kolekcje i operacje na plikach
|
Wpisy do indexów: od 22/23/24.01.2018
Uwagi organizacyjne:
1. Zaliczenie z laboratorium odbywa sie na bazie zaliczonych poszczególnych list.
2. Z kazdej listy Student uzyskuje ocene. Ocen pozytywnych poprawiac nie mozna (dopuszczalne sa wyjatki J ). Max. spóznienie to jeden tydzień. Wówczas mozna dostac max. ocene db (za 100% sprawnosci aplikacji i 100% odpowiedzi na pytania prowadzacego).
3. W sprawach pilnych mozliwy jest kontakt ze mna poprzez poczte e-mail. W e-mailu nalezy sie podpisac. Prosze jednak nie pisac do mnie z prosba np: o umozliwienie napisania kolejnej poprawy etc.
4. Prosze o monitorowanie strony tuż przed zajeciami, poniewaz w przypadku odwolania zajec, na niej beda pojawiac sie informacje w tym temacie.
5. W przypadku, gdy zajęcia się nie odbędą (Rada Wydziału, etc.) wówczas mimo wszystko terminy obowiązują zgodnie z preliminarzem. Z tym, że wówczas na najbliższych zajęciach należy oddać dwie listy. W takim przypadku ocena nie ulega obniżeniu za oddanie po tygodniu.
6. Zarówno projekty jak i zadania z laboratorium można oddawać na różnych grupach przeze mnie prowadzonych, nie zależnie od rzeczywistego przydziału do grupy. Ważne aby tygodniowe terminy zaliczeń zostały dotrzymane.
—————————————————————————————————————————
Programowanie III dla studiów s – projekt
Termin oddania I etapu projektu: ostatni tydzień października 2017 – 30/31.10.2017
Termin oddania II etapu projektu: ostatni tydzień listopada 2017
Termin oddania III etapu projektu: 18/19.12.2017
Termin oddania całości projektu: 08/09.01.2018
Wpisy do indexów: Od 22 stycznia 2018
Projekt z przedmiotu Programowanie III składa się z II części:
1. Wersji tekstowej w skład, której wchodzi:
– opis projektu – należy scharakteryzować funkcjonalność projektowanej aplikacji oraz jej zastosowanie praktyczne,
– przedstawienie interfejsu graficznego aplikacji wraz z opisem zaprojektowanych elementów,
– przedstawienie najistotniejszych elementów funkcjonalnych aplikacji w postaci zamieszczenia kodu źródłowego programu wraz z komentarzami.
2. Programu gotowego w postaci funkcjonalnej aplikacji, napisanej w języku C#. W trakcie oddania całości projektu konieczne jest zaprezentowanie poszczególnych funkcji użytkowych aplikacji oraz oddanie prowadzącemu płyty CD/DVD wraz z aplikacją.
Opis szczegółowy wykonania projektu:
Na ostatnich zajęciach w każdym z miesięcy t.j. październik, listopad, grudzień, każdy student przedstawia poszczególne etapy swojej pracy. Do końca października należy opracować opis projektu, następnie do końca listopada opracować GUI. Na ostatnich zajęciach grudnia każdy powinien zaprezentować wstępnie działającą aplikację. Za każdy z wykonanych i oddanych etapów swojej pracy student dostaje ocenę. Na pierwszych zajęciach po przerwie świątecznej należy:
– zaprezentować działającą aplikację,
– oddać wersję tekstową projektu,
– oddać płytę CD/DVD z kodem źródłowym aplikacji.
Każdy student otrzyma łącznie pięć ocen, z czego dwie ostatnie są najważniejsze. Nie jest możliwe końcowe zaliczenie projektu z brakiem zaliczeń z poszczególnych etapów (w wyżej wymienionych terminach).
Wersja tekstowa ma być zwarta oraz posiadać: stronę tytułową z nazwą projektu, spis treści, numerację stron, wykaz oprogramowania użytego w trakcie tworzenia aplikacji, podpisy pod zrzutami ekranu, z oknami aplikacji.
Tworzona aplikacja w C# musi zostać zaakceptowana przez prowadzącego zajęcia do 30/31 października 2017 wraz z opisem projektu. Temat pracy opracowuje student. Aplikacja może pełnić rolę: rozbudowanego kalkulatora, klienta poczty e-mail, przeglądarki internetowej, edytora tekstu, prostego programu do tworzenia grafiki, gry, mini systemu ekspertowego etc. Na ocenę 5.0 należy napisać: własną grę – mile widziane wykorzystanie silnika UNITY. UWAGA! Programy – aplikacje muszą być odporne na błędy.
Projekt wykonuje się samodzielnie, nie w grupach kilkuosobowych. Aplikacja musi być napisana w języku C#. Możliwe jest wcześniejsze zaliczenie projektu, niż zostało to podane w terminarzu. Dotyczy to zarówno poszczególnych etapów, jak i całości pracy. Opóznienie w oddaniu etapu o każdy tydzien, obniza ocene o jeden stopien za oceniany aktualnie etap (za wyjątkiem III etapu ponieważ na następnych zajęciach, trzeba już oddac cały projekt). Powodzenia !